KUNDTJÄNST

 

 

   

  START

  NYHETER  VÅRA SMYCKEN  WEBBUTIK  KUNDTJÄNST      Beställ smycken      Leverans      Köpvillkor  OM SORTIMENTET  OM SOPHIES SILVER  ALLT OM SMYCKEN  VANLIGA FRÅGOR  HEMSIDESKARTA  KONTAKTA OSS

 

 

  SOPHIES SILVER

  Lysekil

  SVERIGE

  TEL: 0768 299 553

 

  E-POST:

  post@sophiessilver.se

 

 

Vi har över 30 års erfarenhet av distanshandel.

Vi har över

30 års

erfarenhet av

distanshandel.

 

 

 

   

 

Det allra viktigaste för oss är att du, eller den du ger smycket till, ska bli nöjd och trivas med det smycke du köpt.

Om det är något som behöver rättas till, så tveka inte att ta kontakt med oss så ska vi göra vad vi kan. Vi är stolta över att ha en riktig "gammaldags" syn på kundservice, och lägger hellre tid och pengar på det än reklam.

 

Garanti

Vår affärsidé är att smycken ska vara vackra, bekväma och hållbara. Men vi är inte mer än mänskliga, så det kan ju hända att ett smycke någon gång är felgjort och går sönder. Kontakta oss så att vi får åtgärda eller ersätta.

Har smycket bara varit utsatt för normal behandling (här räknas inte omild behandling, hundar, papegojor, bildörrar eller liknande) och skötts enligt våra skötselråd för smycken, så fixar vi det gratis.

Garantin gäller under ett år från inköpsdatum. Efter ett år är det mycket svårt att se på ett smycke om det rör sig om ett fabrikationsfel eller yttre åverkan.

Vi åtgärdar givetvis även skador som tillfogats smycket genom yttre åverkan, men då får kunden betala reparationen.

 

Bytesrätt för varor 

Här följer vi Svensk Lag om konsumentskydd vid distansavtal.

Det innebär 14 dagars öppet köp eller en månads bytesrätt från leveransdatum.

Du kan även byta till ett presentkort som är giltigt i 5 år.

Eventuellt byte av storlek eller storleksjustering görs, om det är möjligt, kostnadsfritt inom en månad (=bytesrättstiden) från inköpsdatum. Efter det får kunden själv bekosta sådana ändringar.

Vid öppet köp eller byte måste smycket naturligtvis vara oskadat och oanvänt.

Kontakta oss alltid innan du returnerar en vara och uppge när du köpte den, så att vi kan registrera den som ankommande retur.

Hör av dig till oss vid byte eller retur, så talar vi om hur du ska göra.
Vid retur eller byte så står kunden för frakten. Frakten som betalades vid beställningen, återbetalas inte vid retur.

Läs mer på: RETURER

 

Varor undantagna från bytesrätt

Guldringar, med eller utan ädelstenar, som tillverkas efter kundens storlek på beställning, samt andra guldsmycken över 3.000:- som också tillverkas på beställning.

Dessa varor klassas som kundanpassade beställningsvaror och omfattas därför inte av bytesrätt eller returrätt.

Endast de guldsmycken som finns färdiga i butiken för omgående leverans omfattas av normal bytesrätt och returrätt.

 

Förpackningar & Inslagna paket

Alla smycken levereras i separata askar. Om du beställt flera smycken som hör ihop, kan du istället få dom i en större ask som ett set. I asken ligger även ett litet kort som talar om att smycket är handgjort hos oss.

Vi kan även slå in smyckena för dig i fina paket. Paketen märker vi upp med avtagbara lappar så att du ser vad som är i dom om du beställt flera saker.

Tala bara om hur du vill ha dina beställda saker!

 

Presentkort

Vi säljer presentkort på valfritt belopp i vår webshop. Dessa gäller i två år, och kan användas helt eller i omgångar vid flera inköpstillfällen. MER INFO...

 

Moms

Moms på 25% ingår i alla priser på smycken och fraktkostnader.

 

Sophies Silvers Organisationsnummer är SE580726502901.

 

Du måste ha fyllt 18 år för att kunna handla i vår webbutik.